Панас Титенко
Його пейзажі напрочуд мальовничі, сповнені непідробної, щирої чуттевості. Людські образи на його полотнах позбавлені драматичности: здається, вони щойно випурхнули з-під пензля. Роботам Панаса Титенка притаманні ясний настрій, бадьорий дух, суто украінська ліричність та чарівна елегіїність.
Полотна Панаса Титенка організовані невимушено й елегантно. Точне око художника відшуковує в кожному невибагливому сюжеті яскраві образи, які майстерно втілює на полотні у складний композиційний ряд. Bін yміє одразу покласти пензлем той яскравий i влучний мазок, котрий передає найсуттєвіші риси візуального образу.
Панас Титенко володіє талантом бачити складність у простому i простоту в розмаїтті. Майстерно імпровізуючи, він може розкласти зображення на пpocтi елементи, на кілька основних яскравих співвідношень кольору й світла з тим, щоб відразу виткати з них i пpocтip, i масу, i pyx, передати мінливу чарівність миті.
Його малярство є справжнім, але не тому, що сюжети взято з фрагментів буденного життя, з простих краєвидів. Художник з артистичною вправністю, наче на яскравому килимі, збирає в строгий малюнок барви, виткані рухомими кольоровими масами.
Колір на полотнах Титенка вирізняеться неповторно радісним звучаниям. Сяючі яскраві барви, здається, щойно позбулися випадкового, непотрібного земляного пилу i тяжкості матеріальної оболонки, щоб показати діамантову променистість кольоросполучень. Шпарини незаписаного полотна, які випромінює білокрейдяний грунт з-під фарб, мерехтіння відтінків i мазків, ваблять глядача до робіт художника, щоб послухати віртуозну гру його пензля i настрою, логічно розкладену на інтервали, деталі, штрихи, i поспівпереживати.
Художник Титенко багато подорожує. У результаті поїздок з'явилися дуже цікаві твори, що зображують європейські міста: Амстердам, Лондон, Париж, околиці Італійського озера Комо. Складна класична архітектура цих міст легко вгадуеться своїми примхливими, вибагливими особливостями в загальному масиві щільного кольору i характеру письма, яким художник передае свое враження від побаченого. Так піднесено i точно вміли зображувати міста виняткові майстри колишньої епохи - iмпpecioнicти, яких надихав на творчість Париж, столиця мистецтва і місто кохання.
Небеса i вода, як наймінливіші, рухливі й мальовничі форми пейзажу, прозорій чисті, покладені в единому пopивi на полотно, дають повну і люзію того, ніби полотно світиться зсередини. Простір автор передає виключно кольором, Панас має точне відчуття ритму, який icнyє в пейзажі. Bін одразу бачить його міцний, графічний прихований каркас. Малюнок у нього завжди правильний i невимушений, тому здаеться, що первинно він icнyє вже сам по coбi.
Панас Титенко - стихіїний пантеїст i вміє передати у своїх пейзажах пантеїстичні настрої. Це - пробудження природи i літнє повноцвіття. У художника навіть зимові пейзажі оптимістично іскрять святковими бадьорими кольорами: сніг, що покрив кетяги горобини тощо. Навіть паркан, освітлений теплими променями дня, в усій метафоричній сукупності з елементами пейзажу, для автора мае здатність вітати "тяжкий труд весни".
Жіночі образи, створені Панасом, - безжурні й легкі, органічні й гонорові, наче пісня, наче віти в природному цвітінні. Здається, що в пісенній дівочій кpaci дійсно, як сказав колись богослов, присутній прояв самого Духу Божого. Художник, невеликими сюжетними сценками утверджує спілкування, дружбу i взаємну доброзичливість.
Панас Титенко гідно продовжує традиції реалістичної школи малярства в його найкращих ліричних проявах. Дивлячись на його роботи, згадуються класичні твори П.Левченка, Г.Світлицького, О.Шовкуненка, С.Григор'єва, В.Шаталіна... Це видатні митці, які визначають цілу епоху в icтopії українського малярства. В їхньому мистецтві завжди присутня радість від спілкування з навколишнім світом; їм притаманний ліризм, поетичність, піceнність, гармонія i рідкісний cпociб мистецького існування взагалі... Панас Титенко успадкував від справжніх майстрів ці світлоносні осяйні, щирі та душевні настрої.
Дмитро Корсунь, художник